snart påsklov

drunknar i skolarbete som borde göras känns det som men snart tänker jag ta påsklov och inte ägna en tanke åt allt jobb som väntar, tänkte däremot jobba på att bli av med huvudvärken som tar kål på mig dag efter dag,sänker toleransnivån oerhört det är jag medveten om.

Problem som man skuter åt sidan blir inte mindre eller lättare att ta tag i ju längre tid som går, ibland skulle det inte ens behöva bli problem om man kunde ta tag i det direkt, kommunicera och ha viljan att ta sig framåt. Känner mig som en jäkla gnällkärring som alltid får peka på det jobbiga och dryga men vafan, annars händer det ju inget, för jag mår lika dåligt av att låtsas att problemet inte finns och vara passiv än att faktiskt inse fakta och försöka. Men det är svårt att kommunicera och komma framåt om det bara är jag som står för kommunikationen och viljan, och  jag orkar inte i all evighet.

Nä om man skulle vila en stund och sen packa lite väska kanske, för det lär jag inte hinna imorrn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0