powerwalk

och så är det då bekräftat, för att förflytta min vikt från punkt a till punkt b och förbränna så mycket som möjligt bör jag gå men studsa fram, då förflyttningen uppåt ökar motståndet och rörelserna. För att göra av med 5 g choklad (en ruta) och en skiva knäckebröd samt en jäkla morot måste jag gå den sträckan oändligt många gånger men man kan inte få allt.
Vi har har lab. om puls och metabolism idag, jag fick ha en pulsmätare (en sån där man sätter under bh:n typ och tillhörande klocka som så fint visar pulsen), gå visst antal trappor och mäta hur fort jag återhämtade mig, sen springa och se hur lång tid det tog. Jag kan villigt erkänna att jag är kass på sånt där, istället för att slappna av när jag ska mäta håller jag typ andan vilket inte ger direkt bra resultat :p
Nåja, intressant var det iaf, och alla promenader på sistone verkar haft effekt, nu ska jag bara bygga lite muskler också och äta bättre så blir det här fint till slut. Fast det är inte vidare smart att be en grupp kvinnor väga sig tillsammans och räkna resultat efter det, det blir en massa jämförande och diten och datten, att man väger lite betyder definitivt int att man mår bäst och jag tror vissa måste lära sig det, jag skulle gärna väga tio kg mer om jag orkade mer, hade muskler, mådde bra och inte frös non-stop ovh hade ont i lederna..

Nu är det iaf tentaplugg stenhårt i några dagar, tenta på fre (förhoppningsvis två kursbetyg tillbaka denna vecka också) och sen hem en sväng och gosa sönder katten :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

vad kul att du är en av dem =) Självklart tycker jag bara att det är kul att du vill läsa =)

Men vem är du då? =)

2009-11-17 @ 02:32:07
URL: http://idajohannamaria.blogg.se/
Postat av: julia

Ja! kommer hem den 22 eller 23 och stannar förmodligen över nyår. Händer de ngt roiligt i l-a då? förutom att vi är hemma :D

lycka till med tentan!

kram!

2009-11-17 @ 09:08:04
Postat av: Anonym

haha ja fast nu var det inte klädgarderoben som fick sig en omgång... utan den i hallen med handdukar, säng kläder m.m... riktigt välbehövligt =)

kramar

2009-11-18 @ 19:43:13
URL: http://majjja83.blogspot.com
Postat av: kristin

Vad gullig du är! Nej, hade en värdelös dag igår. Idag är det dock betydligt bättre, så det är jätteskönt! Hur är allt med dig? Var jätte längesedan vi hördes! Hur går skolan och allt??

2009-11-19 @ 16:21:21
URL: http://mintextrakt.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja det låter som en bra idé =) kramar

2009-11-21 @ 10:10:47
URL: http://majjja83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0