på gång

som de flesta vet så är jag en listmänniska, jag skriver listor, planerar och funderar innan jag genomför, och när jag får för mig att improvisera så brukar det gå åt skogen :p

Imorse gick jag upp, kollade mig i spegeln och såg min hemska morgonfrisyr, tänkte; "skönt att jag ska hålla mig inne och ha en fixardag så kan jag avsluta med ordentlig spakväll". Åt lite frukost, vädrade sängkläderna och bäddade rent (finns inget så skönt som att sova i renbäddad säng tror jag), påbörjade mina kladdmuffins. Jag hade tackat nej till mammas erbjudande om en burk bakpulver när jag var hemma sist, jag menar, hur ofta använder man det och vad skulle jag med två burkar till? I receptet ingick ½ tsk bakpulver, och det hade jag ju hemma så jag smälte smör, satte fram formar, vispade ägg och socker och skulle bara plocka fram resten; Varpå jag upptäcker att jag inte har något jäkla bakpulver! Hur sjutton gick det till?! Lätt någon som stulit det inatt eller så hittar jag väl det imorgon när jag inte behöver det. Tvungen att springa till affären, och jag såg för hemsk ut så jag drog på mig en luva och iklädde mig rollen som ligist istället..Nu sitter jag iaf här, har Antonovskys "hälsans mysterium" i knät och äter muffins till, riktigt nöjd med mig själv men så typiskt att sånt inträffar när jag för en gångs skull frångår mina principer :p

Sen är det bara diskning, dammsugning och en massa röj i rummet innan jag är redo för att ta hand om mig själv ordentligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0