terapi

Bloggen är min terapi, egentligen vore det bäst om inte någon som kände mig läste för det finns alltid meningar och sammanhang som kan vinklas och missuppfattas, men oroa er inte, det som är mest privat skriver jag inte ut på internet :p

Håller på med en massa skolarbete, nu och två veckor framåt kommer att vara hektiska! Läser om "svagårens barn" där vi inriktat oss på kapitlet om hur det var med barnafödslar och risken att både mamma och barn strök med förr. Sen har vi ett arbete baserat på en intervju som vi ska påbörja imorgon, då vi ska intervjua en barnmorska om yrket och vilken roll de har i folkhälsoarbetet. Jag gillar folkhälsovetenskap men det sätter igång mycket grubblerier, på min egen och närståendes hälsa och välmående...

Sen är det så mycket annat grubbel, vänner och privatliv, inte så där jäkla enkelt och är det mig det är fel på, varför kan jag inte bara vara nöjd med hur det är, varför växer man ifrån vissa, varför vill man inte släppa taget om vissa och varför känns det som om man är den enda som anstränger sig i vissa relationer

Och varför klarar inte jag av att ge folk det dom vill ha, varför blir jag bara förvirrad, tappar självförtroendet och vill vara för mig själv. Flera av mina vänner har jobb, barn, sambo, hus och ja allt vad det nu är, och trivs med det, varför är inte jag så mogen att jag skulle känna mig tillfreds och redo för något sådant, men viktigast av allt, varför i helvete släpar jag inte iväg mig själv till en riktig terapeut? :)

Nog om detta, råplugg i två veckor och sedan har jag gjort mig förtjänt av en släkt/kalaskväll :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen! om jag får säga vad jag tycker så är det moget att inse att man inte är mogen för barn osv... inte alls som inser det och skaffar barn och så blir det bara tok...

kramar

2009-10-12 @ 22:28:13
URL: http://majjja83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0