festligt

haha vad roligt det blev att stå i mitt förra inlägg, lät som om mum var på väg hit som moraliskt stöd gällande kylen :) men jag skulle till doktorn så det var därför.
Kylen är iaf lagad, och snälla människan hade ställt in det jag ställt fram på bordet, inklusive min linsvätska i kylen men det är ju inte så lätt att veta, jag tippar iaf på att det var en karl ;)

doktorbesöket gick sådär, stängde väl av hjärnan när han som första sak nämner att vi ska köra stick i fingret, det värsta jag vet förutom sprutor, usch och fy, men "som tur är" tog dom alla prover från armvecket istället. Till saken hör att jag har grymt fina och lättstuckna kärl men kvinnan som skulle sticka mig stasade åt och trodde inte att det skulle komma så mycket, så det blev resultatet liten fontän på slutet :) sen visade det sig att jag visst skulle lämna urinprov, bara för att jag som vanligt gått på toa precis innan men lyckades väl samla ihop en tolv droppar ungefär och det räckte :p

Doktorn knakade rätt min nacke, konstaterade att den var så frisk så, tyckte jag skulle prova omeprazol mot illamåendet om jag nu verkligen var säker på att jag inte var gravid osv. Han missuppfattade en hel del, var väldigt intensiv och stackars den som ska renskriva det han dikterade :p
Några klara energidrycker blev det också, en remiss till sjukhuset och lite ny migränmedicin..vi får se hur det blir.

Och soffa har jag hunnit kolla ut, det lutar åt en jättemysig historia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0