valborg

sen sist jag skrev har det mest varit skolarbete på schemat. Maten vi lagade i Bonhus blev jättebra, min grupp gjorde chili con carne med quinoa! De andra grupperna lagade också gott, bla en indisk gryta, strömming med spenat, lax i ugn, köttfärsbiff osv..riktigt nice iaf och man fick lite inspiration. Vi är några tjejer som sagt att vi ska byta recept med varandra för nästa vecka så det ser jag fram emot, och sen ska vi förhoppningsvis laga mat hos mig snart.

ni som hängt med lite vet ju att jag hade en hemtenta i beroendelära för tre veckor sedan, en enorm sådan  som jag satt uppe halva natten och skrev på (eftersom jag som vanligt skjuter upp allt till sista dagen!). Har varit jättenervös för den, de sista uppgifterna var jag nöjd med men de första var katastrof och jag har knappt något hum om vad jag skrev på dem då jag var så förbannat trött..idag skulle man iaf få svaret på morgonen. Mitt fanns ingenstans och finna så jag fick maila läraren; det visar sig att en tenta har hon inte kunnat öppna och att det var min och hon ville att jag skulle skicka om. Men under tre veckor tycker jag ändå att jag borde fått veta det, för hon skrev ju att hon tagit emot den... Hur som helst, fick B och är så sjukt lättad och glad, även fast jag egentligen inte förtjänar det betyget, ska ta mig i kragen och göra lite till kost och näringsläraportföljen också så jag kan slappna av nästa helg :)

Igår hade jag bedrövlig migrän, i skolan dessutom och inget jag ville att mina klasskamrater skulle behöva se och oroa sig för, det värsta är ju att man är hyfsat van själv...men men. Har storhandlat idag så imorrn lutar det åt tacofylld paprika eller så :)

Kommentarer
Postat av: kristin

Jo det är det jag känner men måste få klart kursen, vilket för tillfället ligger längst ner på motivationslistan! tack så jättemycket, kanske borde ta mig en helg och åka upp! Kan nog vara rätt bra! : ha det underbart vännen! Kram :)

2010-04-30 @ 20:04:07
URL: http://mintextrakt.blogg.se/
Postat av: Bella

Tack Hanna ;)! kram

2010-04-30 @ 20:54:33
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: kristin

Tack! Du är underbar! Jo det brukar ju vara så, men det hjälper oerhört att veta att du finns där i vilket fall som helst! Och detsamma, jag hoppas du vet att jag finns här om du vill prata. bara att höra av dig :)

2010-05-01 @ 21:47:25
URL: http://mintextrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0