banankola

Mum kom till mig i torsdags, på fredagen blev det en vända på stan, hem och äta och sen vidare till hemlingby där ingen av oss varit tidigare. Lördagen spenderades i Valbo, mest på ikea, blev lite saker till min lägenhet. Sedan åt vi, två dagar i rad oxfilé, pommes chateau,tomater, bea-sås och vitlöksås!! Så grymt gott! :) Blev tidiga mornar och sena kvällar och ändå har vi väl inte hunnit allt vi skulle. I Söndags åkte jag med henne hem till l-a och nu ska jag vara här en vecka, mest av allt måste jag plugga men jag är så seeg.
Söndagkvällen var underbar, först hämta hem fjomp, äta chinamat, se på harry potter, mysa till det med efterrätt och bara ha det underbart trevligt. Gårdagen var väl däremot inte lika bra, låg väl i princip hela dagen med huvud och nackvärk och halsen är alldeles sönderfräten (kan man skriva så?). Lillen låg vid min sida hela tiden och fortsätter dagen i samma anda. Jag ska försöka läsa lite och fila på hemtentan, har iaf lyckats ta en långdusch så jag är som en ny människa, tänk vad något så enkelt kan göra stor skillnad :)

Och som rubriken åsyftar, helgens bästa var nog ändå när jag inne på blomsterlandet i hemlingby hittar banankola, ni vet de här långa goda sakerna man jämt köpte i kiosk när man var liten. Inga blommor här inte men däremot flera såna haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0