jobbigt

Idag har jag utsatt mig för något riktigt jobbigt: jag har lyssnat igenom ett ljudklipp som vid blotta tanken får mig att hyperventilera och må illa. Så mycket hat, och mestadels pga missförstånd och ovilja att lösa problem. Behövde göra det, bevisa att jag trots att jag blir beskylld för en massa skit som inte ens stämmer (från någon jag inte ens känner) kan lyssna och begrunda och inse att det kanske inte är hos mig problemet ligger. Och att jag vet att fast vissa anser att jag är ful och äcklig och dum i huvudet så är det de som står mig nära vars åsikter räknas

Har de senaste åren förlorat 2 vänner som jag ansåg stod mig nära (den ena visade sig vara någon helt annan än jag trott under alla år och istället för att konfrontera så samlade jag på mig ilska tills det rann över och jag inte kunde träffa henne som vän mer, den andra trodde jag att jag tappade kontakten med för att vi växte ifrån varandra men sedan fick jag höra efteråt att hon var sur på mig för att hon trodde att jag bara umgicks med min pojkvän, när jag i själva verket inte gjorde annat än att jobba och ha ett jäkla skov med magen. Liksom mig i första fallet så konfronterade hon mig aldrig utan undvek mig).

Det finns mycket jag skulle gjort annorlunda om jag fick en andra chans men samtidigt så tror jag inte på att ångra sig, man lär sig alltid något och de som verkligen är ens vänner finns där oavsett missförstånd eller dålig kontakt. Har nog kommit till den punkten då jag är jävligt less på att jag tar åt mig vad folk tycker om mig, och att personer som jag aldrig pratat med ogillar mig för sådant jag faktikst inte gjort, och ja, det är mitt val att skriva ut det på internet, för jag namnger ingen och hittar inte på osanningar, men hellre skriva hur jag känner än att snacka skit till allt och alla och hata när det inte ens behövs. Hur som helst, ingen är perfekt och jag är iaf beredd att göra något åt mina fel och brister, för det går aldrig att ta tillbaka misstag, men man kan gå framåt och börja något nytt, och det hoppas jag att fler anammar..

Kommentarer
Postat av: kristin

Jag håller verkligen med dig vännen! Har gjort precis samma sak som dig i första fallet! Men det är samtidigt som du säger, det är de riktiga vännerna som är med en även i ur och skur! Finns här så fort det är något!!! :)

Ja jag vet.. fast har ju inte riktigt gjort halva tiden än heller.. känns nära men ändå inte.. rätt konstigt! jaa det gör det verkligen, är ju en helt annan kultur än USA också, sjuk skillnad! Har dock kommit på att jag nog inte tänker bosätta mig utomlands permanent, ingenting för mig direkt! Även fast det är fruktansvärt kul på helgerna här :) Duu! det ska jag allt göra! Jag har sett sådana jättemjuka gosiga faktiskt! Men ska ta en kik en extra gång idag! :) Ha det underbart vännen! Massa kramar

2010-10-19 @ 08:38:06
URL: http://mintextrakt.blogg.se/
Postat av: Swea

Du är ju min homegirl, I got your back och all sån gangsta shit, jag spöar henne vilken dag du vill, när som helst! Jag har ju gått igenom liknande skit med någon annan, och jag vet hur frustrerande det är, och jag lovar dig att inget skulle ge mig större tillfredställelse just nu än att slå ut din plågoandes fula framtänder mot asfalten. Peace out.

2010-10-19 @ 20:29:53
URL: http://swea.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0