ventiler är icke att lita på

fick frågan hur det gick med cykeln, det fina var att igår resonerade jag med mig själv om jag skulle skriva det eller inte för jag är så less på hela grejen :) När vi var i Hemlingby i lördags köpte jag två nya däck, två slangar (ifall framdäcket också tänker paja inom en snar framtid) och lite verktyg. Ett av verktygen var för stort men det andra funkade, och jag fick av däcket från cykeln efter lite knåpande, jag fick t.o.m. av däcket från hjulet, och ungefär där var det stopp. Pumpade in lite luft i slangen, på med däcket (något som inte är så ergonomiskt för mina händer och gör att fingertopparna fortfarande värker.. och sen går det inte att pumpa upp hela slangen för det läcker om det kommer in en viss mängd. Försökte med två olika pumpar, för de krånglade också...till sist fick jag ge upp.

Telefonsupporten (alias micke) förklarade att det kunde vara fel i ventilen på slangen och då provade jag den andra som gick så fint så fint :) så då var det bara att göra om allt igen med ny slang, tack och lov att jag köpt två! På med hjulet efter mycket krångel och knåpande, det är lite snett men det var det säkert från början också. Jag kommer inte laga en cykel på mycket länge kan jag lova, och lite rädd är jag för om cykeln håller ihop idag men det visar sig.. Ja det var hela vidriga cykelhistorien :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0