kvällstankar

igår kväll när jag skulle sova låg jag och tänkte, är ganska många i min närhet som har en tuff period i livet just nu och vi är flera som gått på samma nit om och om igen. Jag funderade på om det är bättre att stänga av, reducera tankar/känslor och leva på den där stabila vägen där man varken når toppar eller dalar. Man kommer inte upp i sånt där lyckorus men man blir å andra sidan inte sårad och hamnar på botten heller. Tänkte förut att det vore skönt att slippa pendla men sen när jag verkligen tänker efter så skulle jag inte klara mig utan de här perioderna då jag mår så fruktansvärt bra och bara absorberar bra energi, de stunder då jag är tillfreds med mig själv och inser hur mycket kärlek/värme jag har runt om mig. Så trots att jag stundtals bara vill gömma mig och inte finnas mer så väljer jag hellre att leva med berg och dalar, för då lever hoppet vidare om att jag kommer nå dit jag vill i livet och få det jag vill, även om det tar tid och jag stöter på många hinder på vägen så vet jag längst inuti att jag överlever och blir starkare, och att jag ska hitta energin där den finns, hos familj/vänner som finns där om jag bara släpper in dem.
Massa kärlek <3

Kommentarer
Postat av: Cattis

Tur att vi har varandra, alltid:)

2011-06-02 @ 12:06:46
URL: http://kaktuuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0