glee

Dagen har varit riktigt bra, tog mig iväg till skolan, höll dock på att blåsa bort men härligt var det :) Läste litei skolan, så skönt när det nästan är helt tyst, sedan knallade jag ner mot stan. Gick bakom en ursöt hund och det visade sig vara Maria i min klass med voffsing så jag fick sällskap till stan :) Vi läser ju olika kurser så träffas knappt nå nu, så det var trevligt! Hon ska till kebnekaise i april med en kurs i skolan och jag skulle verkligen också vilja, låter helt fantastiskt :)
Lyckades t.o.m köpa rätt mat till lillen och när jag gick från djuraffären träffade jag Patrik, och jag kände inte igen honom, pinsamt värre, tur han är van med hur jag är :p Jag måste ju lida av någon sorts ansiktsblindhet som aldrig minns hur folk ser ut, eller så är jag bara väldigt nonchalant när det kommer till sånt.

Väl hemma blev det lax, pressad potatis och citronsås (har märkt att jag jämt skriver om vad jag äter men å andra sidan är det väl att jag är glad att det funkar med maten) och nyss har jag ätit lite scones. Älsklingskatten fick lite vispad grädde så nu ligger han här och myser igen. Ser på Glee just nu och känner mig lite deppig, maktlös och alla andra skitkänslor jag kan komma på. Jag försöker verkligen tro på att det finns en mening med det mesta men man måste kanske inse ibland att man är otillräcklig, jag vet helt ärligt inte om jag kan göra mer, hur förklarar man för någon som inte vill förstå, och hur får man någon att vilja dela med sig? Eller är det bara att gilla läget och acceptera att man inte kan tillföra något mer..? Ja nu ska jag inte skriva nå mer för då blir det en hel novell, jag ska mysa med min katt. För övrigt stod det i kalendern att ens blodtryck kan sänkas om man kelar med katter (inte för att mitt behöver sänkas men det var ju lite intressant) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0