sommaren

Sommaren kommer, vare sig jag vill eller inte, just nu önskar jag att jag kunde stanna tiden ett tag, så jag kan få lalla runt här i lugn och ro och inte ha panik över allt som ska hinnas med innan 7 juni. Det magiska datumet då jag åker på semester, finns en massa andra mindre magiska datum som ska passeras först och som mest innehåller krav och ansvar. Är inte alltid så bra på den där ansvarsbiten, duktig på att skjuta upp saker och ting till sista sekund, som nu, jag har en tjusig hemtenta att jobba med, och vad gör jag? Jo jag sitter här och äter vattenmelon och chokladrån, kollar sista delen på skrotnisse och hans vänner och bara njuter av att inte ta tag i nåt. Har varit ute och handlat, jag kan gå utan jacka och då vet dom som känner mig att det är varmt :) Kom på att jag har mesta av mina vår/sommarkläder kvar hemma, men jag vill helst inte åka hem, vill stanna här så länge det går..i mitt eget vakuum.

Nä livet stannar inte upp bara för att man vill, på gott och ont förstås, och det är väl då man inser att man inte är så jäkla viktig, att allt fortsätter som vanligt runt om även om man själv stannar upp. Men jag ska iaf njuta av dagen idag (och kurera den huvudvärk jag har) för imorrn är det tvätt och grupparbete som står på schemat.

Jag saknar någon att prata med men njuter ändå av tystnaden, knepigt det där, allt är väl som sagt på gott och ont, och lite på tiden att jag upplever den goda sidan :)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0