hemmapsykolog

inte blev det någon städning eller diskning idag, har banne mig inte gjort något känns det som :) haft ont i hals och varit krasslig men imorgon har jag inte tid med det längre, tvättstuga på morgonen och sen har jag en hel del att fixa med.

Lillen har varit som en trött hösäck sedan mum åkte också, hans vardagsmotion består av att vända på sig lite då och då, utom nu sista timmen när jag kommit på honom två gånger med att försöka bryta upp mina garderobsdörrar(!). Blir till att leta fram sån där spray som ska hålla dem borta.

Eftersom jag i princip inte gjort något på hela dagen och fortfarande känner stort behov av att få läsa och leva mig in i böckernas värld just nu, så har jag sysselsatt mig själv med en massa tänkande. detta är lite av vad jag kom fram till:
Jag måste fokusera på det som är nu och det som komma skall, inte haka upp mig på skit som varit förut, och det tror jag faktiskt att jag kommit bra långt med. Jag bryr mig inte alls på samma sätt vad folk tycker och tänker om mig och andra, vill man missuppfatta så gör man det ändå, oavsett. Folk som rackar ner på andra gör det av en anledning, att de själva mår dåligt, och det minsta man kan göra är att ignorera stackarna som säkert skulle skämmas ihjäl om de var fullt medvetna om hur de höll på. Alla gör misstag, stora som små, utan dem skulle vi inte utvecklas, det enda egentliga man kan göra är att lära sig av det och gå vidare. Vänner kommer och går, och för mig har det inte blivit som jag tänkt flera gånger, vissa kan jag sakna, vissa inte, hur som hoppas jag att alla som varit mina vänner vet att det betytt mycket för mig och haft inverkan på mitt liv.

Jag är nästan klar med mina grubblerier och just nu så är emma green på silverplats i höjdhopp så det går före mina demoner, har de funnits en längre tid kan de vänta någon timme till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0