insikt

när jag behöver dig som mest, då finns du inte där och det gör ont. Det gör ont för att jag vet att jag skulle funnits där för dig, eller att jag har försökt finnas där för dig hela tiden och stötta dig i det som skrämmer dig mest. På ett sätt blir det väl ett avslut antar jag, det finns saker i livet som är värt att prioriteras högre än att lägga energi på någon som inte ger tillbaka, eller ens försöker ge tillbaka.
Jag  vill fortfarande naivt tro att allt fyller en funktion i livet, och isåfall kanske slaget som kom igår var till för att visa just det, att du spelat klart din roll i mitt liv (att det finns så mycket viktigare saker som jag måste fokusera på) och att det inte är värt att släppa in dig igen, någonsin, jag hoppas jag kan bli starkare i det beslutet och inte låta någon köra över mig så totalt igen.

Jag hade tänkt ta en paus med skrivandet, dels för att jag inte vet vilka som läser och om det som kommer är något jag klarar av att dela av mig av, men jag vet inte än hur jag gör. Igår började jag skriva en novell (som om jag får ihop något vettigt skickas in till en tävling) om smärtsamma besked typ. Det hjälper till att bearbeta och även om jag borde fokusera på uppsatsen så hjälper det på ett annat sätt att skriva ur hjärtat..för nog har jag mycket att skriva alltid.

Vi får se hur det går, och som sagt, prioritera det som är värt att lägga energi på och det som gör dig gott, för det finns alltid människor (och djur) som älskar en villkorslöst oavsett och det är deras energi och ord man borde ta vara på, tack för att ni finns finaste vänner, ni vet vilka ni är! <3

Kommentarer
Postat av: Cattis

<3

2011-05-31 @ 11:23:40
URL: http://kaktuuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0