staden som inte sover

eller kvarteret närmare bestämt, så är det när man bor bredvid studentpuben och kravaller är inplanerade, men rätt skönt ändå, för då har jag sällskap på nätterna när jag vaknar av mardrömmarna, blir inte kvitt dem alltså!

Spanjoren i min korridor är festlig iaf, han har haft ett heltidsjobb med att försöka fundera ut hur vi svenskar fungerar och trodde i sin enfald att han hittat den ultimata svensken i mig, och det kanske han har, beror på hur man ser det. för det första är vi inte överens om när en svensk borde äta lunch, fika och göra kvällsmat, han tycker vi svenskar är så knepiga när vi går ut för vi blir stupfulla jämt men ännu knepigare är att jag en lördagkväll säger att jag är trött och inte ska ut, en lördag! :)
han är rolig, för några timmar sen var han tvungen ut med ficklampa och leta i buskarna efter en kravallbiljett som hans kompis tappat.. lite stressande kan jag tänka mig :p dessutom har han gått över från att spela basket till fotboll eftersom det är enda stora sporten i sverige, och idag hade dom spelat mot italienare, och ja alla vet vi ju hur dom är :) Trevlig är han iaf, och  jag är tänker jag tvinga honom att börja prata mer svenska, för min engelska och hans är inte lika :)

Tittade på tv ikväll, robinson 2009, inte så vidare värst men jag är ju lättroad så..Och nu ska jag sova för imorrn när alla är bakis hade jag tänkt tvätta och smälla i dörrar hehe, som den svensk jag är :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0